Hoe kom je tot een tweede date?

Ken ik jou niet ergens van? In het uitgaansleven zal je met deze openingszin waarschijnlijk weinig resultaat boeken, maar als je op zoek bent naar een sponsorrelatie, des te meer!

Sponsorwerving lukt immers het beste bij bedrijven waar je al mensen kent, of een kruiwagen hebt. Ga je een shortlist maken van te benaderen bedrijven, bedenk dan eerst goed welke kansen er in je eigen netwerk liggen! Als je vervolgens op een bedrijf afstapt is de eerste kennismaking essentieel. Dit kan je maar één keer goed doen, en moet je dus goed voorbereiden. 

Introductiegesprek

Het eerste introductiegesprek, vaak een telefoongesprek, heeft als doel om een vervolggesprek te bewerkstelligen. Laat eerst merken waarom jij juist dit bedrijf benadert. Zorg dat de door jou gebelde persoon nieuwsgierig wordt en vertel hem of haar welke match er is tussen jouw vereniging en het bedrijf. Hint op een aanbod waarbij het duidelijk is dat niet ieder bedrijf dit aanbod krijgt.

Bedenk dat hét doel van dit gesprek een vervolgafspraak is (voor een ‘live’ gesprek). Vertel nog niet teveel over je vereniging en laat je niet uit de tent lokken door de potentiële sponsor (‘Kan u mij precies vertellen wat u komt doen?’). De meeste essentiële informatie volgt in het face-to-face vervolggesprek!

Met welke openingszin heb jij wel eens een sponsorpartner verleid tot een vervolggesprek? Laat het ons weten via Facebook.

Sponsorsdeal

  • Aangemaakt op .